Je verantwoordelijkheden

Als Transport Operations Manager ben je verantwoordelijk voor de Plannings- en Dispatching teams en alle Chauffeurs (Delhaize chauffeurs en onafhankelijke chauffeurs – in totaal 340 vrachtwagens en opleggers) en voor de coördinatie van de dagelijkse activiteiten van de afdeling Transport.

  • Je bent verantwoordelijk voor de dispatchings- en planningsactiviteiten binnen de afdeling Transport: je beheert en coördineert de betrokkenheid van onafhankelijke chauffeurs en zorgt voor het engagement van nieuwe chauffeurs. Je coördineert de dagelijkse activiteiten door middel van een dagelijkse briefing met je directe collega's en door voortdurend contact met het terrein.
  • Je ondersteunt, coacht, adviseert en informeert de medewerkers, de verkooppunten en de distributiecentra. Je monitort ook de prestaties van het team en stuurt bij waar nodig. 
  • Samen met de Transport Director ben je verantwoordelijk voor het opstellen van het OPEX-budget en de bijhorende wekelijkse/maandelijkse monitoring, alsook voor de verantwoording van verschillen en de herdefiniëring van voorspellingen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de communicatie van "Operational Transport" binnen Delhaize: je onderhoudt de professionele relaties met de vakbonden en bevordert de sociale vrede.
  • Je ontwikkelt projectvoorstellen, je neemt actief deel aan projecten van de afdeling Transport en/of het bedrijf, je bereidt je voor op de toekomst van het transport en je evalueert regelmatig de partners van Delhaize. 
  • Je initieert de implementatie van verbeteringensprojecten en – procedures, waarbij je een sterke samenwerking opbouwt en onderhoudt met de Fleet Manager en diens departement.  
  • Je zorgt voor de optimale combinatie van verschillende leveringen, rekening houdend met de overeengekomen levertijden, de mate van aanvulling, de algemene kosten en de servicetarieven.
  • Je garandeert dat de veiligheidsvoorschriften en de veiligheid op het terrein in het algemeen worden nageleefd en je neemt de nodige maatregelen om de veiligheid (al dan niet preventief) te verbeteren.
  • Je stelt de standaard operationele procedures (SOP), SLA’s en KPI’s op voor je afdeling en zorgt voor de monitoring en rapportering.

Je profiel

  • Je beschikt over een diploma in Logistiek of Transport en kan een 5-tal jaar relevante ervaring voorleggen (of gelijkwaardig door ervaring).
  • Je hebt een zeer goede kennis Nederlands en Frans. 
  • Je hebt ervaring in budgetbeheer en projecten. 
  • Je bent een expert op het gebied van organisatie, planning en probleemoplossing.
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Je bent een echte peoplemanager. 
  • Je bent enthousiast, positief, resultaatgericht, flexibel en stressbestendig.

Ons aanbod

Een job én een rijkelijk gevuld privéleven? Bij Delhaize kan dat. Je krijgt een aantrekkelijk loon aangepast aan jouw ervaring. Bovendien geniet je van diverse extralegale voordelen: bedrijfswagen met tankkaart, gsm plus abonnement, netto vergoeding, jaarlijkse bonus, maaltijdcheques, uitgebreide groeps- en hospitalisatievergoeding, en uiteraard een personeelskorting in de winkel! En groeien? Dat gaat hard bij Delhaize. Door de opleidingen, op de werkvloer én via onze opleidingscatalogus, krijg je daar de ruimte voor. Doorgroeien? Ook dat kan. Vraag maar aan één van je toekomstige collega’s.

Spreekt bovenstaande functie jou aan? Solliciteer dan onmiddellijk en ontdek wat jouw mogelijkheden zijn bij Delhaize! #LI-BENAM