Je verantwoordelijkheden

De Risk & Control-functie binnen Business Services Finance ondersteunt en leidt de business zodat ze alles onder controle heeft en geeft inzicht in risicobeheer, risicobeperking, effectiviteit van controles, zwaktes van controles en acties om deze te verhelpen. Meer specifiek biedt Risk&Control het lokale management een tweedelijnszekerheid m.b.t. de ICFR-structuur bij de drie verdedigingscontroles van Ahold Delhaize.Je beheert en voert activiteiten uit van de Risk&Control-teams voor DDL en zorgt ervoor dat het interne controlekader effectief en efficiënt is opgezet, en voldoet aan de eisen van de Corporate Governance-regels zoals vastgesteld door het Group Support Office (GSO) in Nederland. 

  • Je faciliteert de risicobeheerprocessen met ondersteuning van de EU Lead bij het definiëren en implementeren van de controles om de risico's te beperken, om ervoor te zorgen dat er solide risicobeheer- en interne controlesystemen zijn ingevoerd bij DDL en effectief functioneren. 
  • Deelnemen aan driemaandelijks GRC committee met lokaal Executive Committee en andere tweedelijnsverdedigingsfuncties. 
  • Je voert een jaarlijkse frauderisicobeoordeling uit.
  • Je ondersteunt het management bij het in kaart brengen van de risico's op hun werkterrein en risicoworkshops faciliteren om de risico's te beoordelen en risicobeperkende maatregelen te bepalen.
  • Zorgen voor een passende (evaluatie van) opzet van procedures en controles om geïdentificeerde risico's te beperken.
  • Ervoor zorgen dat de testing van de effectiviteit van het interne controlekader voor de betrokken operationele onderneming (ICFR en niet-ICFR) tijdig en van hoge kwaliteit wordt uitgevoerd. 
  • Een effectieve relatie ontwikkelen en onderhouden met de business, controleproblemen en gerelateerde remediëring bespreken met de business.
  • Externe en interne audit ondersteunen bij de uitvoering van auditplannen.
  • R&C-medewerkers coachen/begeleiden/ontwikkelen. 

Je profiel

  • Universitair diploma in finance, boekhouding en/of economie. Een CPA-/ACCA-kwalificatie hebben en/of Register Operational Auditor zijn is wenselijk maar niet vereist. 
  • Meer dan 8 jaar werkervaring in een of meer vakgebieden: externe audit/interne audit, interne controle, risicobeheer en/of business controlling.
  • Vloeiend Engels (zowel schriftelijk als mondeling) en Frans en/of Nederlands spreken.
  • Teammanagement en goede communicatieve vaardigheden.
  • Flexibel en goede time management-vaardigheden.
  • Kennis van Continuous control monitoring en/of process mining-implementatie wordt als een troef  beschouwd (gebruik van Alteryx, PafNow, Power BI, enz.) 
  • Basiskennis van SOC-controlerapporten (ISAE 3402) is vereist.

Ons aanbod

Een job én een rijkelijk gevuld privéleven? Bij Delhaize kan dat. Je krijgt een aantrekkelijk loon aangepast aan jouw ervaring. Bovendien geniet je van diverse extralegale voordelen: bedrijfswagen met tankkaart, gsm plus abonnement, netto vergoeding, jaarlijkse bonus, maaltijdcheques, uitgebreide groeps- en hospitalisatievergoeding, en uiteraard een personeelskorting in de winkel! En groeien? Dat gaat hard bij Delhaize. Door de opleidingen, op de werkvloer én via onze opleidingscatalogus, krijg je daar de ruimte voor. Doorgroeien? Ook dat kan. Vraag maar aan één van je toekomstige collega’s.

Spreekt bovenstaande functie jou aan? Solliciteer dan onmiddellijk en ontdek wat jouw mogelijkheden zijn bij Delhaize!