Je verantwoordelijkheden

Als Internal Communication Manager, ontwikkel je een uitgebreide reeks interventies voor Internal and Affiliated Communication om de bedrijfsstrategie en/of HR&OD-Strategie succesvol in te kunnen voeren (bedrijfsdoelen, doelstellingen van het bedrijf en de mensen).

  • Je ontwikkelt de communicatiestrategie voor internen en aangeslotenen op korte en middellange termijn. Hiervoor baseer je je op de strategie van het bedrijf en het departement om deze vervolgens te vertalen naar een operationeel jaarplan en de realisatie ervan te verzekeren. 
  • Je beheert middelgrote en grote evenementen (bv. Food Show, Strategische vergaderingen, enz.). 
  • Je bent eindverantwoordelijke voor alle communicaties die door het team zijn ontwikkeld voor internen en aangeslotenen opdat alle relevante informatie en acties de collega’s tijdig, binnen het budget en via de juiste tools bereikt zodat ze zich geïnformeerd, geïnspireerd en betrokken voelen, en opdat de (communicatie)strategie van de onderneming doeltreffend wordt ingevoerd.
  • Je creërt een omnichannel mediamix teneinde de bedrijfsstrategieën succesvol in te kunnen voeren.
  • Je leidt een team van 6 direct reports en je beheert het in termen van bezetting en processen.
  • Je bezorgt ondersteuning en advies aan (senior) management (inclusief CEO en bestuursleden) teneinde hun communicatie- en bedrijfsdoelen te behalen (in lijn met de bedrijfsstrategieën).
  • Je blijft op de hoogte van relevante ontwikkelingen in de interne communicatie en media en je wisselt kennis uit met collega’s om geïnformeerd te zijn over trends en ontwikkelingen en om deze in de praktijk te kunnen omzetten.

Je profiel

  • Je hebt een universiteit diploma in Communicatie met minimum 10 jaar ervaring in de communicatiesector, idealiter in een retailomgeving.
  • Je hebt bewezen ervaring en passie voor communicatie (incl. schrijf- en presentatievaardigheden, eventbeheer, audio(visuele) communicatie, digitale en nieuwe media/technieken). 
  • Je bent drietalig Frans, Nederlands en Engels. 
  • Je bent in staat om de strategie en werking van een complexe organisatie te begrijpen en te communiceren (vertalen naar de doelgroep). 
  • Je bent in staat om de strategie en de prioriteiten van de verschillende departementen binnen het bedrijf te beïnvloeden.
  • Je hebt sterke personele vaardigheden: empathie om boodschappen over te brengen, networking om een uitgebreid en kwalitatief netwerk te bouwen binnen de onderneming, overtuigingskracht, communicatievaardigheden
  • Je bent strategisch, resultaatsgericht en oplossingsgericht. 
  • Je bent een geboren people manager en je hebt een sterke teamgeest!
  • Je werkt autonoom en bent flexiebel: je kan omgaan met korte en onverwachte deadlines.

Ons aanbod

Een job én een rijkelijk gevuld privéleven? Bij Delhaize kan dat. Je krijgt een aantrekkelijk loon aangepast aan jouw ervaring. Bovendien geniet je van diverse extralegale voordelen: bedrijfswagen met tankkaart, gsm plus abonnement, nettovergoeding, jaarlijkse bonus, maaltijdcheques, uitgebreide groeps- en hospitalisatievergoeding, en uiteraard een personeelskorting in de winkel! En groeien? Dat gaat hard bij Delhaize. Door de opleidingen, op de werkvloer én via onze opleidingscatalogus, krijg je daar de ruimte voor. Doorgroeien? Ook dat kan. Vraag maar aan één van je toekomstige collega’s. Spreekt bovenstaande functie jou aan? Solliciteer dan onmiddellijk en ontdek wat jouw mogelijkheden zijn bij Delhaize!