Je verantwoordelijkheden

Als Customer Insights Specialist is het jouw missie om zowel kwantitatieve als kwalitatieve gegevens, zij het intern of extern, op te zoeken, te analyseren en te presenteren om op die manier het gedrag van de consument en de concurrentie beter te begrijpen. Deze inzichten zal je delen met beslissers binnen Delhaize. Op deze manier ondersteun je de business om onze operationele en strategische doelstellingen te realiseren. 

  • Op basis van een specifieke zakelijke vraag vanuit de departementen en/of het directiecomité start je marktonderzoeksprojecten op met externe partners. Je volgt deze projecten op van A tot Z en komt zo goed als mogelijk tegemoet aan de informatienoden van de departementen en/of het directiecomité. 
  • In samenwerking met de Customer Insights Manager verzamel je klantendata van externe bronnen, door in nauw contact te staan met externe partners zoals Nielsen en GfK. Voor interne klanteninformatie die niet voorhanden is in bestaande Delhaize databases ontwikkel je enquêtes van A tot Z, op maat van de noden van de afdeling die de informatie opvraagt. 
  • Je verzamelt, interpreteert en analyseert interne en externe informatie over de markten, consumenten en shoppers. Je beoordeelt hierbij de relevantie ervan voor de organisatie en maakt aanbevelingen.
  • Je identificeert de limieten van de beschikbare gegevens en informatie en beoordeelt de verbetermogelijkheden, om een maximum aan informatie en pertinente inzichten te verzamelen. Deze kunnen als basis dienen voor het oplossen van business cases, problemen of specifieke vragen, op een proactieve en reactieve manier. 
  • Je zorgt, zowel op aanvraag als op eigen initiatief, voor het opmaken van recurrente rapporten. Dit doe je om een feitelijk en gedetailleerd overzicht te geven van de evolutie en/of progressie van klantgerelateerde data, alsook om het management en de afdelingen de bruikbare data en inzichten te kunnen bieden op klant-, consument- of marktniveau. 
  • Je bent een ambassadeur van het Customer Insights team en handelt in het beste belang van zowel Delhaize als je team. 
  • Je verleent advies aan interne klanten op basis van de uitgevoerde analyses en rapporten, om geschikte oplossingen te bieden op vragen, verbeteringen of problemen en bij te dragen tot het nemen van strategische beslissingen van de departementen en het directiecomité.

Je profiel

Jij hebt een Master in een gedragswetenschappelijke richting (bijvoorbeeld: Economie, Psychologie, etc.) met een goede basis in statistiek en gedragsmethodologieën. Dankzij minimum twee jaar ervaring in marktonderzoek (klant of agentschap zijde) heb jij een stevige basiskennis van marktonderzoeksmethodologieën (kwalitatief en kwantitatief) in FMCG (B2C). Bovendien heb je een sterk analytisch inzicht dat je combineert met uitstekende communicatievaardigheden. Jij slaagt er namelijk in complexe inzichten te vulgariseren zodat de business helemaal mee is. Jij presenteert niet zomaar gegevens maar synthetiseert data uit verschillende bronnen en vertelt het verhaal achter deze data en inzichten. Dit doe je dankzij jouw pragmatisme en je gestructureerde aanpak. Ervaring met statistische software (SPSS, R, etc.) en/of met Nielsen/GfK data is een bijkomende troef maar geen must zolang je leergierig genoeg bent om je hierin verder te verdiepen.

Ons aanbod

Een job én een rijkelijk gevuld privéleven? Bij Delhaize kan dat. Je krijgt een aantrekkelijk loon aangepast aan jouw ervaring. Bovendien geniet je van diverse extralegale voordelen: bedrijfswagen met tankkaart, gsm plus abonnement, netto vergoeding, jaarlijkse bonus, maaltijdcheques, uitgebreide groeps- en hospitalisatievergoeding, en uiteraard een personeelskorting in de winkel! En groeien? Dat gaat hard bij Delhaize. Door de opleidingen, op de werkvloer én via onze opleidingscatalogus, krijg je daar de ruimte voor. Doorgroeien? Ook dat kan. Vraag maar aan één van je toekomstige collega’s.

Spreekt bovenstaande functie jou aan? Solliciteer dan onmiddellijk en ontdek wat jouw mogelijkheden zijn bij Delhaize!