Je verantwoordelijkheden

Als Category Manager beheer je meerdere categorieën van Delhaize Belux in verschillende landen. Je bepaalt de strategie, beheert de 4 P's (product, prijs, plaats, promo) en het productassortiment voor de toegewezen categorieën in lijn met de (bedrijfs)plannen en commerciële strategie van het bedrijf en de filière. Zo vergroot je de winkelomzet en winstgevendheid en zorg je voor klanttevredenheid.

  • Je bepaalt de strategie/ visie 4P voor de toegewezen categorieën op basis van de filièrestrategie. Je zet deze strategie om in een operationeel jaarplan en zorgt ervoor dat het wordt verwezenlijkt. Je geeft input voor de filièrestrategie om richting te geven aan de categorieën en de vastgestelde doelen op een effectieve en efficiënte manier te verwezenlijken.
  • Je selecteert leveranciers, doet onderzoek naar de prestaties van leveranciers en geeft hen feedback voor de eigen categorieën op basis van de overeengekomen vereisten en interne richtlijnen. Je bouwt relaties met hen op en onderhoudt ze om ervoor te zorgen dat de leveranciers voldoen aan de afgesproken vereisten en de categoriedoelstellingen ondersteunen.
  • Je ontwikkelt en beheert het productassortiment, inclusief nieuwe en innovatieve producten, in lijn met de filièrestrategie om te zorgen voor productdifferentiatie, om doelstellingen betreffende winstgevendheid te halen en om voor klanttevredenheid te zorgen.
  • Je beheert promoties, communicatie en marketing voor de toegewezen categorieën in lijn met de promotie- en commerciële strategie. Je doet dit in samenwerking met de promotie- en marketingteams. Je zet geselecteerde producten in de kijker om de verkoop in de winkels en de winstgevendheid te vergroten.
  • Je coördineert het end-to-end proces met betrekking tot de eigen categorieën in samenwerking met Quality, Logistics en de winkels om ervoor te zorgen dat er efficiënte processen worden ingevoerd en om de verkoopdoelstellingen te halen.
  • Je blijft op de hoogte van relevante ontwikkelingen binnen de betrokken categorieën, je wisselt kennis uit met collega's en draagt bij tot de kennisoverdracht binnen de organisatie. Zo blijf je geïnformeerd over trends en ontwikkelingen en kan je deze in de praktijk omzetten.
  • Je verzamelt, verstrekt en analyseert relevante gegevens voor de categorie op regelmatige basis en in specifieke gevallen. Je stelt ook beheersverslagen op zodat de resultaten gemeten kunnen worden en het management over tijdige, nauwkeurige en betrouwbare informatie beschikt.
  • Je bouwt relevante interne en externe relaties op en onderhoudt deze. Je brengt de missie van de eigen categorieën en van Delhaize tot een goed einde. Zo garandeer je een optimale samenwerking met alle betrokkenen voor deze categorieën

Je profiel

  • Meer dan 5 jaar relevante ervaring in een gelijkaardige functie
  • Passie voor verkoop, kleinhandel en producten (voeding/niet-voeding)
  • Analytisch vermogen
  • Creatieve vaardigheden
  • Uitstekende verkoop- en onderhandelingsvaardigheden
  • Evenwicht tussen strategisch en pragmatisch denken
  • Kan mensen indirect overtuigen en inspireren
  • Organisatie- en coördinatievaardigheden
  • Uitstekend stakeholdermanagement en samenwerking
  • Resultaatgericht, gestructureerd en georganiseerd

Ons aanbod

Een job én een rijkelijk gevuld privéleven? Bij Delhaize kan dat. Je krijgt een aantrekkelijkloon aangepast aan jouw ervaring. Bovendien geniet je van diverse extralegale voordelen: bedrijfswagen met tankkaart, gsm plus abonnement, nettovergoeding, jaarlijkse bonus, maaltijdcheques, uitgebreide groeps- en hospitalisatievergoeding, en uiteraard een personeelskorting in de winkel! En groeien? Dat gaat hard bij Delhaize. Door de opleidingen, op de werkvloer én via onze opleidingscatalogus, krijg je daar de ruimte voor. Doorgroeien? Ook dat kan. Vraag maar aan één van je toekomstige collega’s.
Spreekt bovenstaande functie jou aan? Solliciteer dan onmiddellijk en ontdek wat jouw mogelijkheden zijn bij Delhaize!