Je verantwoordelijkheden

Als “Paid Media Specialist” ben je verantwoordelijk voor SEA voor Delhaize, het beheer van de Google Ads account (en gelinkte accounts) en de bijhorende budgetten. Je zal de Paid Search strategie ontwikkelen, operationaliseren en optimaliseren in een full funnel aanpak – met als doel het merk Delhaize optimaal te positioneren om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te activeren. 

  • Beheren van de SEA-accounts van Delhaize (Google Ads, SA360, Microsoft Ads) en de bijhorende budgetten in day-to-day, met een duidelijk zicht op doelstellingen en KPI's. Maximaliseren van het ROI van de verschillende accounts en campagnes.
  • Ontwikkelen van de Delhaize's full funnel Search strategie op basis van het business plan: in Consideration door het merk Delhaize te positioneren op relevante onderwerpen, en in Performance door online conversies en Ecommerce inkomsten te maximaliseren.
  • Bewaken en beslissen over de SEA-budgetten die aan de verschillende accounts en campagnes zijn toegewezen, bepalen van de beste aanpak voor Paid Search en biedingsstrategieën, adviseren van de Head of Media over investering opportuniteiten voor Paid Media – rekening houdend met de context, de markt, consumentengedrag en concurrentie.
  • Vertalen van het globaal business plan naar een uitvoerbaar Paid Search plan. Doelstellingen vaststellen voor Search met de Head of Media en de stakeholders. Uitvoeren en optimaliseren van campagnes, rapporteren over KPI's. 
  • Op basis van Search insights, de Ecommerce- en Marketingteams challengen over landingspagina-inhoud en upstreamstrategieën, om zo goed mogelijk in te spelen op de zoekopdrachten van consumenten en zo het rendement op de investering van digitale kanalen te optimaliseren.
  • Toezicht houden op de prestaties van de SEA-campagnes. Agglomereren van de reporting van verschillende digitale kanalen voor Marketing en Ecommerce objectieven van Delhaize. Analyseren van deze gegevens en opmaken van duidelijke, relevante en gedetailleerde rapporten. Management en stakeholders inzichten te verschaffen over de resultaten, aanbevelingen te delen en continue verbetering mogelijk te maken en het omnichannel-denken te stimuleren.

Je profiel

  • Je hebt een Master met achtergrond in marketing of een Bachelor met 2 jaren relevante ervaring, bij voorkeur in een media-agentschap met expertise in media-aankoop.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Franse taal, in woord en geschreven.
  • Google Ads, Google Analytics en andere Google-tools.

Ons aanbod

Je komt terecht in een stabiel bedrijf dat deel uitmaakt van een ijzersterke groep. Een bedrijf van Belgische oorsprong met een rijke geschiedenis. Duurzaam ondernemen en bouwen aan een gezonde levensstijl staan bij ons voorop.
We bieden je de kans om mee aan het stuur te staan van een organisatie in volle verandering. Je krijgt talloze opleidingen en ruimte om door te groeien. Je kan rekenen op een competitief loon met een uitgebreid pakket extralegale voordelen.