Onze onderneming

Een duidelijke visie

5 pijlers vormen de basis van onze acties.

Voeding

Al onze klanten moeten uit een gevarieerd aanbod van verse en lekkere voeding kunnen kiezen.

Gezondheid

Je ziet het aan mensen wanneer ze zich goed voelen, wanneer ze het juiste evenwicht hebben gevonden.

Veiligheid

We voelen ons verantwoordelijk voor de veiligheid van onze producten, onze collega’s en onze klanten.

Betaalbaar

We willen onze klanten het plezier van keuze bieden, wat hun inkomen ook is.

Duurzaam

We stellen duurzaamheid centraal in onze activiteiten, omdat we onze business willen behouden voor toekomstige generaties van medewerkers, klanten en gemeenschappen.

Een gevestigde waarde

Een duurzame geschiedenis

1867

Oprichting van Delhaize De Leeuw.  Ons logo? De leeuw: het symbool van België en van kracht. Eendracht maakt macht. Ook vandaag nog hebben onze medewerkers « de leeuw in de buik ».

1914

500 verkooppunten in België.

1957

Eerste winkel in self-service in Europa, te Brussel.

Innovatie zit in onze genen!

1962

Delhaize gaat naar de beurs, wat ons de financiële ruimte geeft om onze groeiambities te verwezenlijken.

1974

Onze ambitie kent geen grenzen. We breiden onze activiteiten verder uit en trekken naar de Verenigde Staten.

1981

Delhaize gaat een samenwerking aan met zelfstandige « aangesloten winkels » waaruit het concept AD Delhaize ontstaat. 

1990

Na het succes in de Verenigde Staten verkennen we de rest van de wereld: we breiden uit in Azië en Europa.

1999

2.000 verkooppunten over de hele wereld.

2014

Delhaize Groep is aanwezig in 7 landen op 3 continenten, met meer dan 3.350 verkooppunten.

Onze waarden

Moed

Zoek steeds naar een manier om processen, beslissingen en hulpmiddelen te vereenvoudigen. Hiervoor dien je keuzes te maken en deze te respecteren.

Nederigheid

Stel de klant centraal, stel jezelf de vraag hoe jouw handelen de klant helpt en wat je kan ondernemen om hun tevredenheid te laten toenemen.

Humor

Wees nieuwsgierig, ontdek nieuwe of andere dingen, innoveer en stel manieren voor om dit naar de werkplek te brengen.

Vastberadenheid

Stel ambitieuze doelstellingen op en ga er voor. Vergeet  niet om de tussentijdse stappen te vieren met je team.

Integriteit

Wees eerlijk in je beslissingen en transparant in je communicatie. Beheer je budget en neem beslissingen alsof het je eigen bedrijf is.